getbetterblog

getbetterblog

Bloggens mission

På denne blog kan du finde inspiration til stresshåndtering, trivsel og sportscoaching. Det er alle områder, som jeg arbejder med til hverdag. Der vil være øvelser, som du selv kan bruge til at forbedre din trivsel.

Selvomsorg -skab mere trivsel

coachingPosted by Eva-Andrea Erichsen Mon, January 26, 2015 22:06:47

-selvomsorg styrker dig, prøv det
Mange kender ikke begrebet selvomsorg, men det gøre en kæmpe forskel i dit liv og forebygge stress og konflikter. Med selvomsorg kan du forhindre stress, komme hurtigere tilbage fra stress og forøge din livskvalitet.
Selvomsorg er at tage hånd om sig selv og passe på sig selv. Selvomsorg styrker dig i din hverdag. Den tid du bruger på selvomsorg, vil du få stor ”return-of-investment” på.
Selvomsorg kan være at dyrke en hobby, f.eks. havedyrkning eller gåture i naturen

Hvad kan du gøre?
Her er nogle generelle anbefalinger til din selvomsorg. Du kan prøve dig frem, hvad virker for dig? Vi er alle forskellige og derfor er det også forskellige aktiviteter som hjælper os.


Ros dig selv for alt det du gør godt og kan

Begræns din selvkritik

Husk komplimenterne

Husk pauser -tag f.eks. en power nap

Brug dine venner og familie

Brug naturen -gå eller løb en tur i skoven, parken eller på stranden

Husk dine styrker- lav evt. en liste

Husk dine succeser- lav evt. en liste

Vær fysisk aktiv

Lyt til musik, der påvirker dig positivt

Planlæg din dag

Visualiser din dag

Mediter

Spis sundt og giv dig tid til spisepauser

Tillad dig selv at dagdrømme f.eks. i toget eller bussen

Giv dig tid til din hobby

Overvej hvor den positive energi ligger? Og skab mere af det

Nu har du en lang række konkrete aktiviteter, som kan inspirere dig og som du kan prøve af. Nogle har du nok anvendt, uden at du tænkte bevidst over, at det var selvomsorg. Det er en god idé, at du bevidstgøre dig om din hverdag og hvordan du kan øge din livskvalitet. Nogle af aktiviteterne ovenfor, har du nok ikke prøvet før. Prøv nogle nye af og udfordre dig selv. Samtidig skal selvomsorgs-aktiviteterne give mening for dig.

Hvis du har spørgsmål til selvomsorg eller andet, er du velkommen til at ringe eller skrive på tlf. 27 14 94 37 eller på mail eva_vogelgesang@hotmail.com

Eva-Andrea V. Erichsen hos GetBetterNow

www.getbetternow.dk